Aspecte esentiale de luat in calcul daca intentionezi sa discuti cu investitori pentru a obtine  finantare

De la un anumit moment, o companie are nevoie de cash pentru a se dezvolta. Iar in situatia aceasta, fie apeleaza la imprumuturi bancare, fie cauta investitori.
Sau un start-up … poate avea o idee extraordinara, insa are nevoie de bani pentru a o implementa … si atunci poate apela la un „business angel”.

Atunci cand iti prezinti afacerea unor investitori este necesar in primul rand sa intelegi perspectiva din care acestia privesc (fie ca sunt business angels , Joint Ventures, fond de investitii, etc.). Mai jos sunt cateva aspecte esentiale pe care este bine sa le iei in calcul atunci cand discuti cu un investitor.

Profit sau pierdere

Compania are capacitat de a „face bani”? Este practic primul lucru de care un investitor este interesat. Pierderile pot fi acceptate, de exemplu daca afacerea ta este un start-up. Important este ca rezultatul la final de an sa fie pe un trend crescator.

In plus, investitorii sunt interesati de potentialul ideii de afaceri. De exemplu, Amazon a avut pierdere in primii 6 ani, insa investitorii au mizat pe modelul de business foarte inovativ la acel moment si pe educarea pietei.

Scalabilitate

Investitorii nu se asteapta neaparat sa ai o prezenta „worldwide”, dar modelul de afaceri ar trebui sa se poata adapta la o posibila extindere. Prin urmare, o idee de afaceri sau o afacere scalabila are probabilitate mai mare de a obtine finantare.

Cifra de afaceri

Este posibil sa ai un produs sau un serviciu extraordinar, dar întrebarea este daca sunt oameni dispusi sa-l cumpere. Dacă ai un istoric al vanzarilor prin care arati interesul din ce in ce mai mare al pietei pentru produsul sau serviciul tau, atunci sunt sanse mari sa-i convingi. Practic, a dovedi petentialul produselor servicilor este mult mai important decat a obtine o cifra de afaceri mare intr-un anumit moment.

Marja bruta

Vanzarile nu au sens daca nu se transforma in profit. Investitorii doresc, sa vadă marjele brute, atat global la nivel de companie, dar si individual la nivel de produs sau categorie de servicii. De asemenea, acestia vor compara marjele tele cu standardele din industrie (benchmarking).

Management

Pentru o afacere la inceput, un investitor se uita foarte atent la experienta echipei care conduce business-ul. O experienta antreprenoriala sau poziti manageriale anterioare pot cantari foarte mult in decizia unui investitor. Pentru afacerile deja mature, este importanta echipa de management care poate ramane in continuare sa conduca afacerea.

 

Investitorii accepta pierderi pe termen scurt, dar doresc sa vada un profit si o rentabilitate a investitiei cat mai repede. Unii investitori, cauta start-up-uri care pot avea pierderi, insa sunt intr-o industrie cu potential foarte mare de crestere si cu o echipa de oameni  capabili.

 

Asemenea companii sunt adevarate oportunitati, pentru ca pot fi ieftine, dar promit profituri foarte bune in viitor.
Este important sa-ti amintesti ca investitorii vor sa vada in primul rand potentialul afacerii de a se dezvolta si a genera profit, spre deosebire de bancherii care se asigura ca isi vor recupera imprumutul.

Despre autor
Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate *

curata fromularulTrimite