Un obiectiv fără un plan este doar o dorința

Pregătirea, depunerea și implementarea unui proiect finanțat prin fonduri europene este un proces destul de laborios, prin faptul că sunt multe detalii tehnice și legislative de care trebuie să ții cont si multe documente de pregătit în toate etapele proiectului.

Fiecare proiect are particularitățile lui, însă procesul este asemănător.

Te invit sa citești mai departe despre etapele pe care le parcurge un proiect cu finanțare europeană.

Etapa premergătoare scrierii proiectului 

În această etapă este bine să ai deja în minte ce vrei să finanțezi. Fie că vrei să înființezi un nou business, fie că ai deja unul și vrei să-l dezvolți prin fonduri europene, pașii următori sunt esențiali. Despre aceștia poți citi detalii în articolul Cum poți accesa fonduri cu riscuri cât mai mici?

  1. Stabilirea ideii de afaceri
  2. Identificarea liniei de finanțare
  3. Verificarea eligibilității
  4. Găsirea surselor de co-finanțare

Înainte de a trece la scrierea planului de afaceri, pune-ți următoarele întrebări care te vor ajuta să identifici elementele cheie ale proiectului:

  • Ce obiective are compania pe termen mediu și lung?
  • Persoanele care vor fi implicate în implementarea proiectului au experiență în domeniul de activitate pe care se accesează finanțarea?
  • Care este valoarea investiției ?
  • Compania are suficient cash pentru a finanța partea de investiție care nu este acoperită de finanțare (cofinanțarea și cheltuielile neeligibile)?
  • Ce indicatori sunt monitorizați după implementarea proiectului?
  • Cine pregătește dosarul de finanțare?

Elaborarea proiectului

La această etapă, deja începi să dezvolți planul de afaceri, să scrii cererea de finanțare și să strângi toate documentele care se atașează la proiect.

Informațiile prezentate trebuie să fie relevante și complete.

Trebuie să te asiguri că dosarul cuprinde toate documentele solicitate.

În cazul în care omiți să incluzi un document solicitat în Ghid sau documentul este completat necorespunzător, proiectul va fi respins în prima etapă de evaluare a eligibilității.

Ca să îți face o idee despre ce conține un dosar de finanțare, poți consulta aici lista cu Documente necesare pregătirii unui dosar de finanțare europeană.

 

Evaluarea proiectului

În această etapa, începe procesul de evaluare de către evaluator a proiectelor depuse în perioadă anunțată.

  1. Verificarea administrativă și a eligibilității proiectului: sunt verificate documentele depuse și criteriile de eligibilitate.

Dacă documentele sunt incomplete sau sunt pregătite necorespunzător sau termenul de valabilitate a unui document (de exemplu: certificat fiscal ) a expirat, proiectul va fi respins.

  1. Evaluarea cererii de finanțare și a planului de afaceri

Proiectul se evaluează, având în vedere următoarele criterii:

  • Relevanța proiectului
  • Maturitatea și pregătirea proiectului
  • Sustenabilitatea proiectului

Publicarea rezultatelor se face de obicei în aproximativ de maxim 3 luni de la depunerea proiectului.

 

Semnarea contractului de finanțare

Dacă a fost aprobat proiectul, contractul de finanțare se semnează între autoritatea de management și reprezentantul legal al companiei.

La semnarea contractului de finanțare autoritatea poate solicita documente suplimentare (cum ar fi dovada existenței surselor de co-finanțare de finanțare).

În cazul în care proiectul a fost respins, vei primi  o notificare în care se menționează motivele respingerii dosarului.

 

Dacă ți-a plăcut acest articol și îl consideri util, poți da share.  

Dacă ai întrebări sau sugestii lasă un comentariu mai jos sau trimite un email la: carmen.simionescu@acentria.ro

În cazul în care nu făcut-o deja, înscrie-te în newsletter-ul din blog pentru resurse și informații gratuite.

 

Despre autor
Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate *

curata fromularulTrimite